Når skal ein sette poteter

Kjøpte meg litt settepoteter.
Beste..var dyrt.
Når eg ser i kassen så er dei prikk lik dei eg kjøper i poser på butikken..
Er det forskjel?
Sikkert berre prisen.
Men fortsatt kaldt ute.
Må kjøpe meir mold i kassen min.
Sikkert litt kukompost og.
Er ikkje noko hagemenneske,men glad i poteter og gulrøtter..
Litt kos med eigne poteter om høsten.
Kjem nok i jorda eingang..
Burde rydda litt i hagen,men har ikkje lyst rett og slett..
Kanskje i morra..
Tvilsomt…
Men når eg no er dritlei turer i skog og mark,så muligens..
Seinvakt heldigvis.
Tidleg opp og lite søvn gjev sliten bestemor..
Trur eg held på å bli varulv..månen held meg lys våken.
Liker ikkje kvitløk heller..


Debatten og sofakroken er tingen

1 kommentar
    1. Hei på deg 🙂 Har du satt poteter? Jeg har satt noen men ser på yr at det blir kaldt fortsatt på nettene så jeg venter litt til. Forskjellen på butikkpoteter og settepoteter er at settepotetene er sykdomsfrie. De vi kjøper på butikken kan ha sykdommer som sprer seg. Hagearbeid kan kjennes uoverkommelig om man skal ta alt på en gang, derfor legger jeg bare små overkommelige planer hver dag og i dag skal jeg spyle frem et lite berg på tomta og jeg har hengt opp rosebuskene langs veggen (det tok 10 minutter så nå har jeg kaffepause haha) Jeg tror de sier at man skal plante poteter etter 1. mai om det ikke melder kuldegrader om natta 🙂 Ha en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg